Eén herkenbaar Hofkwartier

Het Hofkwartier heeft de potentie om tot een van de meest bijzondere, kwaliteitsvolle en onderscheidende woon-, werk- en winkelgebieden van Nederland te behoren. Dat is zichtbaar in het exclusieve winkelaanbod en de vele verschillende horeca, die de Koninklijke uitstraling en de toeristische functie binnen dit prachtige gebied benadrukken. Door het invoeren van een eigen herkenbare identiteit in het Hofkwartier wordt dit nog eens extra versterkt.

Om die eigen identiteit te realiseren heeft het college de ‘Aanpak Noordeinde’ vastgesteld in 2015. Deze aanpak bestaat uit vier onderdelen: fysieke branding, impuls buitenruimte, marketingcommunicatie en versterking van het luxury-aanbod.

Samen met betrokkenen uit het gebied is de fysieke branding opgezet, waarbij het Noordeinde en omgeving volgens het Binnenstadsplan worden gezien als onderdeel van het sfeergebied Hofkwartier. Met de uitvoering van de fysieke branding wordt het karakter van het Hofkwartier versterkt. Eén beeld (logo, stijl) vormt één herkenbaar geheel en markeert dit unieke gebied.